Ansök om lån

De 8 bästa verktygen som underlättar ditt företags vardag! Publicerat 27 juli 2022 under kategorin Finansiering

Behöver du hitta den bästa programvaran för uppgiftshantering för dig och ditt team?

Du har kommit till rätt ställe. På kontoret måste du kunna hantera en mängd olika uppgifter och ansvarsområden snabbt och smidigt!

Hantering och planering har kompliceras ytterligare med trenden mot distansarbete och många som lutar sig åt virtuella verktyg för att hjälpa dem att nå sina mål. Programvaruplattformar för kontorshantering är utformade för att hjälpa till att göra ditt liv enklare och frigöra värdefull tid så att du slipper alla dina att-göra-listor.

Idag pratar vi om verktyg som både kontorschefer och nyanställda kan använda för att öka sin produktivitet och säkerställa smidig kontorshantering vid varje uppgift.

Vilka är de bästa verktygen för kontorshantering?

Slack

bästa verktygen för ditt kontor slack 2

Nuförtiden verkar det som att varje enskilt företag är bekanta med Slack, och det är lätt att se varför. Om du inte är bekant med Slack så är det en messnger-plattform som låter hela ditt team kommunicera med varandra. Du kan prata med en person eller flera på en och samma gång och bilda kanaler för varje specifikt ämne i ditt team. Du kan även skicka filer till andra eller den där roliga bilden du hittade på väg till jobb. Kommunikation är A och O inom ett företag och med Slack kan alla på företaget ha en enkel kanal för att uppnå den anslutningen. 

Dropbox Business

bästa verktygen för ditt kontor dropbox business 3

Företag som behöver dela massor av filer med varandra har förmodligen redan hört talas om Dropbox. Denna tjänst är ett utmärkt kontorsadministrationsverktyg som låter dig dela viktiga filer och dokument med andra. Personer med tillgång till ett företags Dropbox kan lägga in filer som sedan synkroniseras med Dropbox´s servrar. När den väl är där kan alla som har tillgång till er specifika Dropbox komma åt filerna som är placerade inuti.

Det är ett enkelt och bekvämt verktyg som gör att personal på företaget enkelt kan överföra filer så länge de har en internetanslutning. Det betyder att, till exempel, om en del av ditt team arbetar på distans, kan de helt enkelt ladda upp alla sina filer som behöver delas till sin Dropbox, och plötsligt har alla på kontoret också tillgång till den. Det är en snabb och effektiv metod för filöverföring och som kontorschef ett ovärderligt verktyg för att hålla ordning på allt. 

Google Drive

bästa verktygen för ditt kontor google drive 4

Google Drive är en molnbaserad teknik som tillåter användare att lagra sina filer och dokument gratis upp till 15 GB. Med betalplaner kan du lagra upp till hela 2TB, och företag har ännu fler möjligheter så som obegränsad lagring och skräddarsydda e-postadresser till företaget. Google är ett utmärkt verktyg för kontorshantering och hjälper användarna att hantera dokument och filer utan att förlora dem.

Vissa funktioner i Google Drive:

  • Ger enkel åtkomst till filerna du har lagrat och låter teammedlemmar se och redigera filer med auktoritet.
  • Säkerställer användarnas integritet genom att hålla innehållet säkert. Programmet skannar dokumenten för att driva bort skadlig programvara och spam medan innehållet lagras.
  • Detta verktyg är integrerat med andra applikationer och du kan samarbeta i Microsoft Office med olika typer av filer.
  • Artificiell intelligens kombinerad med sökteknik i Google Drive hjälper användare att hitta dokument och data efter att ha skrivit in nyckelordet som matchar titeln. 

Google Chat

bästa verktygen för ditt kontor google chat 5

Google Chat är nyckeln som ser till att ditt team är väl anslutet. Via Chat kommunicerar du med andra personer i ditt team via text, video eller röstmeddelande.

Nuförtiden, med hur utbrett internet är, ser vi att fler och fler människor väljer att arbeta på distans eller utanför kontoret. Google Chat ger ditt team alla fördelar samtidigt som du effektivt sparar tid och pengar på resor. Du kan även ha stora gruppsamtal med videomöten som stödjer upp till 25 personer!

Trello

bästa verktygen för ditt kontor trello 6

Trello kan hjälpa dig att effektivisera samarbetet, följa arbetsflöden och lägga till uppgifter; Kommentera, ladda upp relevanta filer och spåra framsteg. Ett populärt, enkelt och lättanvänt verktyg som svarar på frågorna; Vad jobbar man med? Vem jobbar med vad? Vilka framsteg projektet gör?

Det är en premiumtjänst, även om de flesta av de viktiga funktionerna är tillgängliga med det kostnadsfria alternativet. Trello har också en mycket populär mobilapplikation som har samma funktioner tillgängliga i skrivbordsapplikationen.

Alla projektrelaterade poster kan ses på en sida, det är även enkelt att lägga till nya medlemmar, skapa uppgifter och tilldela dessa till folk i teamet!

Evernote

bästa verktygen för ditt kontor evernote 7

Evernote är ett kontorshanterarverktyg som hjälper dig att göra anteckningar, skriva listor och samla in artiklar. Det här verktyget låter dig omvandla alla dokument du har skapat till en enda, professionell och skärmvänlig layout så att allt du behöver finns inom räckhåll.

Användare kan komma åt Evernote från vilken enhet som helst och synkronisera för att komma åt dokumenten från vilken enhet som helst.

Några funktioner i Evernote:

  • Synkronisera och organisera funktioner som hjälper användare att komma åt anteckningar från vilken plats och enhet som helst.
  • Enkelt söka efter ett visst dokument och göra anteckningar vid viktiga evenemang och teambuildingaktiviteter.
  • Med Evernotes dokumentskanningsfunktion kan du digitalisera visitkort, kvitton och ID-kort så att de blir papperslösa.
  • Användare kan delegera uppgifter till andra och spåra hela dagen med flaggor och påminnelser.

Microsoft Azure

bästa verktygen för ditt kontor microsoft azure 8

Microsoft Azure, ursprungligen känd som Windows Azure, är en offentlig molnbaserad plattform utvecklad av Microsoft. Plattformen erbjuder en mängd olika molntjänster som beräkning, analys, lagring och nätverk. Användare kan välja bland dessa tjänster för att skapa nya applikationer, samt köra befintliga appar i det offentliga molnet.

Vissa funktioner i Microsoft Azure:

  • Innehåller inbyggd funktionalitet för dataanalys och avgörande insikter. Cortana Analytics, Stream Analytics, Machine Learning och SQL-tjänster är några av de funktioner som erbjuds av tjänsten.
  • En av de trevligaste aspekterna med Azure är hur väl det interagerar med den befintliga IT-avdelningen. Detta uppnås genom att använda hybrid-databaser, lagringslösningar och säkra privata anslutningar.
  • Azure är en pay-as-you-go-lösning som snabbt kan ändras för att möta ditt företags krav och omgivning. Som ett resultat är det ett praktiskt alternativ för många företag av varierande storlek.

ClickUP

bästa verktygen för ditt kontor clickup 9

ClickUp är världens högst rankade projektledningsverktyg och används av företag som Google, Webflow och Airbnb. verktyget har alla funktioner du behöver för att skjuta din produktivitet i höjden och hantera alla uppgifter supersmidigt. Har du flera projekt? ClickUp kan också hantera det. Att använda ClickUp är som att vara James Bond och slåss mot 10 killar utan att få en enda reva på din smoking!

Oavsett om du är företagsägare, projektledare, teammedlem eller till och med frilansare är ClickUp för alla. I programmet kan du lägga in prioriteringar, skapa mallar och återkommande uppgifter, ställa in mål, utveckla sprints, anteckna idéer och skapa checklistor och mycket, mycket mer!

Att välja den bästa appen för kontorshantering är en nödvändighet för varje kontor för närvarande.

Vi hoppas den här listan gav dig inspiration till verktyg som kan underlätta vardagen för dig och ditt företag! Behöver du hjälp att finansiera större köp? Investeringar är ofta kostsamma, men även stundvis nödvändiga. Oroa dig inte, vi finns här för att stötta dig. 

Kontakta oss för att få prata med en personalrådgivare eller ansök om lånet här direkt! 

/Vännerna på MyMoney

Relaterade artiklar

18 juni 2020

Allt du behöver veta om delbetalning

Delbetalning är idag ett väldigt vanligt betalsätt för många av oss. Många av livets större köp måste göras med hjälp av ett lån och en delbetalningsplan. Det kan handla om hus- eller bilköp men även mindre lån såsom lån till renovering eller tillbyggnad där hemma. I denna artikel …Läs mer »

9 februari 2018

5 tips när du ska privatleasa bil

Man brukar säga att ungefär en av åtta privatregistrerade bilar leasas idag. Leasing är alltså ett vanligt fenomen och ett alternativ många överväger när det är dags att skaffa ny bil. Leasing är en av de stora trenderna när det gäller bilägande och det mesta tyder på att leasingavtal…Läs mer »

Visa allt i kategorin Finansiering

Stäng